niemiecki · ogólne

Postępy, wyzwania i…. plany

Nazwa bloga zawiera w sobie słowo „dziennik”, co powinno wskazywać na większą częstotliwość wpisów. Zapewne spora część z Was, drodzy czytelnicy, właśnie tego by oczekiwała. Niestety moje językowe życie nie pozwala na tak częste przebywanie tutaj, mimo wielkich chęci. 

Dzisiaj chciałabym napisać trochę więcej o swoich postępach, wyzwaniach i planach językowych. Chociaż słowo wyzwanie nie jest chyba zbyt odpowiednie. Bowiem każdy język stanowi pewnego rodzaju wyzwanie i  jest fascynującą podróżą. Dlatego może lepiej skupić się na dwóch pozostałych. Zacznę może od wiadomości tchnącej odrobiną optymizmu. Dzięki Dianie i Magdzie, które prowadzą blogi poświęcone nauce języka niemieckiego, powoli zaczynam rozumieć przypadki w tym języku. Co jest dla mnie sporym sukcesem, zważywszy na fakt, że miałam z nimi ogromny problem. Niestety nie mogę powiedzieć tego samego o nauce hiszpańskiego. W tym miesiącu (jak do tej pory) nie udało mi się zajrzeć do żadnych materiałów, ze względu na brak czasu. A szkoda 😦

Jeżeli chodzi o plany, to właściwie są one niezmienne. Dalsza praca nad językiem portugalskim, angielskim i francuski. Mam również nadzieję, że uda mi się powrócić do systematycznej nauki hiszpańskiego oraz dalej, powoli, uczyć się niemieckiego. Wiem, że moje plany są dość ogólne, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy uda mi się sporządzić jakiś dokładniejszy harmonogram. Może się okazać, że plany jak zwykle miałam ambitne, a niewiele z tego wyszło. Dlatego trzymajcie za mnie kciuki.

Chętnie usłyszę też o Waszych planach językowych oraz postępach, które poczyniliście.

3 thoughts on “Postępy, wyzwania i…. plany

  1. Powoli idzie, muszę wykorzystać resztę wakacji, bo później trzeba będzie się wziąć bardziej za angielski. 🙂 Mam jeszcze dużo materiałów do przerobienia, więc powoli będzie szło. Przypuszczam, że B1 zacznę od stycznia, bo niestety od października dziennie godzina na język to niedużo. 🙂

    Polubienie

Skomentuj

